Jak zainteresować publikę stroną firmową?
Prowadzona przez Ciebie strona firmowa jest nudna? Po prostu to zmień. Stwórz nową stronę dla swojego biznesu i uwierz, że nie warto iść drogą oszczędności i bylejakości. Dziś spróbujemy Ci podpowiedzieć, jak stworzyć profesjonalną stronę internetową – wizytówkę Twojej firmy. Po pierwsze wiedz od razu, że lepiej będzie, jeśli tak skomplikowane przecież zadanie powierzysz profesjonalnej agencji, niż freelancerom.
Pamiętaj, że strona, która nie zwróci uwagi potencjalnego klienta przynieść Ci może więcej strat, niż zysków. Taka, która zawiera jedynie lakoniczne informacje na temat Twojego przedsiębiorstwa na nikim nie zrobi wrażenia.
Pisanie łączy się z projektowaniem.
Bardzo ważne jest, aby treść tworzona na Twoją stronę współgrała z szatą graficzną. Dużym błędem jest uzupełnianie treści nowej strony tekstem z wcześniej przygotowanego projektu. W przypadku stron firmowych ważna jest współpraca copywritera i grafika. Wszystko na stronie musi być spójne i związane z branżą, której strona dotyczy. Jeśli o pomoc w tworzeniu strony zamierzasz poprosić profesjonalną agencję (co jeszcze raz zalecamy), bardzo ważne jest, byś dokładnie przedstawił jej funkcjonalność, wizję firmy oraz strony i własne oczekiwania.
Klient na Twojej stronie
Można natrafić na wiele stron firmowych, których uwaga skupia się na samej firmie, a nie na potrzebach klienta. Twórcy zapominają, że klient wchodzący na ich stronę najczęściej szuka już profesjonalnej pomocy i zamiast przedstawiać ogólniki powinni mu ją zaoferować. Powinni wymienić, jakie korzyści będą się wiązać z współpracy akurat z nimi.
Większą zachętą będzie informacja o liczbie stałych klientów, ich powrotach i aktualnych realizacjach niż o uzyskanych dyplomach czy certyfikatach. Choć w niektórych branżach informacje te odgrywają istotną rolę, konieczne jest, by odpowiedzieć sobie na pytanie, co jest ważniejsze z punktu widzenia klienta.
Konkrety na stronie
Oczekuj od autorów tekstów konkretnych, zwięzłych informacji. Nikt nie zechce wczytywać się w rozwlekły, żmudny materiał. Warto wprowadzać hasła, posługiwać się językiem potocznym, nawet charakterystycznym dla danej branży. Nie zapominaj o stosowaniu fraz kluczowych, które ułatwią znalezienie strony w wyszukiwarce.
W żadnym wypadku nie zgadzaj się na stosowanie plagiatów. Pamiętaj, że strony z kradzionymi tekstami karane są przez Google strąceniem na niższe pozycje.
Nie ukrywaj się
Dobrym pomysłem jest krótkie przedstawienie najważniejszych w firmie osób wraz z prawdziwymi fotografiami. Klienci lubią wiedzieć, z kim mają do czynienia, a Twoja firma stanie się bardziej wiarygodna.
Przedłużeniem strony może stać się blog, który poprawić może jej poczytność. Firma stanie się bardziej widoczna, a Ty zyskasz status eksperta. Jest to też metoda na zwiększenie zasięgów samej strony. Ciekawe artykuły na blogu mogą przekierowywać na oficjalną stronę Twojego przedsiębiorstwa. Pamiętaj jednak, że każdy tekst musi być konkretny oraz chwytliwy.