Czym jest content marketing?
Jednym z podstawowych sposobów na zainteresowanie tak stałych, jak i nowych klientów ofertą naszej firmy jest skuteczny content marketing. Zainteresowanie odbiorców tworzoną przez nas treścią jest niezwykle ważne, by przyciągnąć ich na stałe.
Co to jest i na czym polega content marketing?
Content Marketing to zespół działań mających na celu pozyskanie nowych klientów poprzez zainteresowanie ich materiałami promocyjnymi. Forma tego rodzaju marketingu potrafi być bardzo różna – od poradników oraz blogów internetowych do webinarów eksperckich. Wiele zależy od tego, w jaki profil klienta celujemy.
W content marketingu niezwykle ważna jest forma przekazania treści. Planując nasze akcje powinniśmy wykazać się kreatywnością i zaangażowaniem w kontakt z odbiorcą. Przed rozpoczęciem kampanii marketingowej warto więc poświęcić dużą ilość czasu na jej przygotowanie. Nie ma co się spieszyć, ponieważ kiepska kampania może dać skutki wręcz odwrotne do zamierzonych.
Kluczowe jest jednak nie tylko zdobycie zainteresowania klienta, lecz i wyrobienie sobie w jego oczach eksperckiej wręcz pozycji. Nasza firma, jej strona internetowa powinna stać się miejscem, z którego może on czerpać porady i wiedzę na dany temat. Wówczas dla klienta staniemy się nie tylko sprzedawcą, ale i godnym zaufania partnerem.
Content marketing a działania SEO
Techniki Search Engine Optimalization oraz content marketing są ze sobą w bardzo silny sposób związane. Dobrze prowadzona kampania content marketingowa jest niejako swoistym uzupełnieniem technik SEO. Linkując i udostępniając w często odwiedzanych miejscach tworzony przez nas content łatwo i stosunkowo szybko poprawimy miejsce naszej firmy w rankingach wyszukiwania.
Dzięki content marketingowi możemy znacząco zwiększyć zasięg naszej firmy, a także nadać jej eksperckiego charakteru. Z kolei techniki SEO mają za zadanie sprawić, że stanie się ona bardziej rozpoznawalna. Kiedy uda nam się rozwinąć te trzy kwestie, nasza firma z pewnością zacznie nabierać wiatru w żagle.