Employer Branding, czyli jak zapewnić firmie stabilność
Employer Branding jest techniką mającą na celu pozyskanie dobrej pozycji na rynku pracy, a także równocześnie zdobycie zaufania potencjalnych pracowników. Zastosowanie tej taktyki w naszej firmie, z punktu widzenia jej wizerunku, jest niesamowicie korzystne.
Na czym polega Employer Branding?
Technika ta polega na celowym budowaniu wizerunku otwartego pracodawcy. Podzielić ją można na dwie mniejsze techniki – employer branding zewnętrzny oraz employer branding wewnętrzny.
Technika zewnętrzna skierowana jest do osób, które nie pracują jeszcze w naszej firmie. Przykładami działań z nią związanych są kampanie rekrutacyjne, wynajem stoiska podczas targów pracy czy zapewnienie szkolenia osobom kształcącym się. Firmy stosujące tę metodę często stają się także sponsorami różnego rodzaju wydarzeń, zwłaszcza charytatywnych.
Employer Branding wewnętrzny to z kolei działania skierowane do pracowników naszej firmy. Mają one sprawić, że docenią oni nas jako pracodawcę, a także środowisko pracy, jakie im oferujemy. Przykładami takich działań są wyjazdy integracyjne oraz wydarzenia firmowe.
Choć obie metody różnią się od siebie dość znacząco, mają one wspólny cel – wytworzenie pozytywnego wizerunku firmy w oczach pracowników i publiki.
Dlaczego zdecydować się na zastosowanie Employer Brandingu?
Odpowiedź jest prosta i została udzielona już kilkukrotnie w treści tego artykułu – działania takie budują pozytywny PR naszej firmy. Ponadto sprawia on, że nasza sytuacja w kontekście pracowników staje się o wiele bardziej stabilna.
Przede wszystkim bowiem – sami decydujemy, kiedy i w jaki sposób przeprowadzamy proces rekrutacji, a mamy pewność, że do naszego zespołu dołączyć będą chcieli wykwalifikowani pracownicy. Dobre słowo szybko się roznosi, dlatego jeśli w branży pojawią się pozytywne opinie o nas jako pracodawcy, stopniowo zgłaszać się do nas będą coraz lepsi specjaliści.
Zyskamy także większą pewność tego, że pracownicy, którzy już u nas pracują, nie przejdą nagle do konkurencji. Nawet, jeśli konkurent zaoferuje im wyższą pensję, istnieje szansa, że pracownik zostanie u nas, w środowisku, jakie dobrze już zna i w którym czuje się dobrze.