GIF i digital marketing – ten duet rozumie się coraz lepiej!
GIF został stworzony w 1987 roku przez programistę Stevena Wilhite’a. Obecnie staje się jednym z najpopularniejszych formatów w sieci i odgrywa coraz większą rolę w marketingu. Spróbujemy wyjaśnić, skąd w tych niepozornych animacjach taka siła i jak je wykorzystać.
Dane
Liczby mówią same za siebie. Już w 2015 roku New York Times podał liczbę gifów opublikowanych w różnych serwisach – i tak poinformowano o 23 milionach tych animacji na Tumblrze i około 5 milionach na Facebooku.
Obecnie liczby te są wielokrotnie większe. GIFy okazały się prostą, acz skuteczną metodą na zwrócenie uwagi odbiorcy, któremu nie chce się oglądać dłuższych filmików reklamowych. Statystyki pokazują też, że są one o wiele częściej przekazywane dalej, a co za tym idzie łatwiej zapamiętywane – a przecież chodzi właśnie o darmową dystrybucję reklamy. Zaletą gifów jest także niski koszt ich przygotowania.
Do tysięcy retweetów
Gify w promocji marek można wykorzystać w przeróżne sposoby. Z pewnością największą rolę odgrywają tu media społecznościowe, gdzie mnóstwo tego typu animacji staje się prawdziwymi hitami. Wielki sukces dzięki udanemu zastosowaniu GIFów odniosła jako pierwsza włoska sieć pizzerii DiGiorno. Dziś regularnie GIFami posługują się takie koncerny, jak Coca-Cola, Pizza Hut czy General Electric. Odpowiednio przemyślane gify potrafią opowiedzieć nawet krótką historię oferty czy produktu.
Zaskocz mailingiem w biznesie
Nawet, jeśli ktoś nie do końca ufa GIFom, w e-mail marketingu nie powinien się przed nimi wzbraniać. Warto przetestować, jaki efekt odniosą nasze maile okraszone GIFami, a jaki ich pozbawione. GIF naprawdę potrafi przykuć uwagę odbiorcy, a to gwarantuje wzrost kliknięć w materiały.
Ożyw stronę i bloga
Umiejętnie rozmieszczone GIFy przykują uwagę internautów i zatrzymają ich na naszej stronie internetowej. Warto jednak pamiętać, że przesada może odnieść sukces odwrotny do zamierzonego, a nawet spowolnić czas otwarcia się strony. Dobry GIF to jednak niemal gwarancja, że nasza oferta zostanie udostępniona kolejnym potencjalnym klientom.