Studia PR?
Studia na obszarze PR są bez wątpienia jednym z bardziej kontrowersyjnych kierunków. Można rzec, ze ile głosów – tyle opinii. Jedni uznają ten kierunek studiów za wyjątkowo nieprzydatny, inni twierdzą że tylko on pozwoli na podjęcie przyzwoitej pracy w agencji reklamowej. Prawda, jak zawsze, leży gdzieś pośrodku.
Dla kogo studia PR
Od razu należy podkreślić, że studia na każdym kierunku adresowane są przede wszystkim do osób ambitnych i takich, które lubią się uczyć. Public Relations jednak to tematyka dość interdyscyplinarna, dlatego nie ma tu jednego, określonego profilu studenta. Choć wiele osób wybierających ten kierunek studiów od początku zakłada pracę właśnie w zakresie PR, inni wybierają go z czystej ciekawości i zwyczajnego zainteresowania tym tematem.
Pamiętać jednak należy, że w dzisiejszym świecie samo ukończenie studiów nie gwarantuje już natychmiastowego podjęcia pracy w zawodzie. Decyzję o rozpoczęciu studiów wyższych z zakresu Public Relations podjąć powinny więc te osoby, które tematyka ta rzeczywiście pociąga. Takie, które są w stanie pogodzić się z faktem, że ukończenie studiów nie równa się przyjęciu do dobrze płatnej pracy w wyuczonym zawodzie.
Czy studia są opłacalne przy rozpoczęciu pracy w zakresie PR?
Oczywiście istnieją zarówno osoby, które na wyżej postawione pytanie odpowiedzą „tak”, jak i osoby, które powiedzą, że „nie”. Prawda jest taka, że stosunkowo duża ilość agencji zatrudnia specjalistów nie mających ukończonego żadnego kierunku studiów. Zazwyczaj jednak osoby takie ukończyły różnego rodzaju kursy zawodowe i specjalizacyjne, dające im przewagę nad innymi kandydatami w procesie rekrutacji.
Warto natomiast pamiętać, że uczelnia uczelni nie równa. Nawet, jeśli po studiach zdobędziemy zatrudnienie, w niedługim czasie może okazać się, że je stracimy, a nasze miejsce zajmie osoba, która ukończyła tylko kurs. Dlaczego? Ponieważ wiele agencji stawia na praktyczne umiejętności nawet w przypadku młodych, niedoświadczonych pracowników. Jeśli więc wybieramy się na studia z zakresu Public Relations powinniśmy wybrać ofertę uczelni, która nie proponuje jedynie suchej teorii.