Trzy powody, dla których nasza strona odrzuca klientów
Otwierając firmową stronę internetową musimy być bardzo ostrożni. Wielu z nas popełnia bowiem wręcz żenująco proste błędy, które okazują się mieć kolosalny wpływ na ilość odwiedzających i pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania. Oto najczęstsze z nich.
Brak własnego adresu URL lub jego mało profesjonalny wygląd
W żadnym przypadku nasza firmowa strona nie powinna znajdować się na darmowym hostingu WWW. Dla przykładu – to chyba oczywiste, że klient chętniej zrobi zakupy na stronie WWW.NAZWASKLEPU.PL niż na WWW.NAZWASKLEPU.NAZWAPOPULARNEGOHOSTINGU.PL. Oprócz tego, adres powinien wyglądać profesjonalnie i dawać jasno do zrozumienia, jakiego rodzaju działalnością się pałamy. Powinien być on logiczny i dobrze zrozumiały.
Irytujące pop-upy
Chyba każdego z nas irytują wyskakujące okienka i reklamy pop-up. Wykorzystywane są one w ostatnich latach coraz częściej nawet przez duże firmy. Problem w tym, że jako firma niewielka nie mamy jeszcze żadnej renomy. Wchodząc na dobrze znaną, często odwiedzaną przez siebie platformę klient jest w stanie zaakceptować reklamy Pop-up, ponieważ wie, czego może się spodziewać po samej stronie. Natomiast wielu internautów, jeśli po raz pierwszy uruchamia zupełnie nową stronę, często rezygnuje z dalszego jej przeglądania w chwili, gdy bezpośrednio po jej otwarciu dochodzi do „ataku” pop-upów. Nawet, jeśli przygotowaliśmy propozycję rabatu czy obniżki cen, informację o tym lepiej umieścić w bannerze z góry lub po boku strony, niż jako pop-up.
Fatalnie przygotowana nawigacja
Nawigowanie po przygotowanej przez nas stronie internetowej powinno być bardzo proste i zrozumiałe dla wszystkich. Wszystkie ważne opcje, takie jak informacje kontaktowe czy podstrona „o firmie” powinny być dostępne z poziomu strony głównej i widoczne od razu po wejściu na stronę. Zmuszając klientów do mozolnego poszukiwania informacji na naszej stronie ryzykujemy ich utratą, zwłaszcza jeśli chodzi o klientów nowych, którzy nie korzystali wcześniej z naszych usług. Pamiętajmy, że im lepiej lub gorzej estetycznie prezentuje się witryna, tym lepiej lub gorzej najprawdopodobniej pomyśli o nas klient.